Diari seorang Muslim

Thursday 17 January 2013

Kenapa AKU ?



Dalam mengenal kehidupan, banyaK ujian dan dugaan yang menimpa kita. Renung seketika....


Kenapa aku?
Kenapa tidak orang lain?

Mari kita bertanya kepada diri.
Siapa aku yang ingin menafikan ujian akan timpa ke atas aku?
Aku bukan Tuhan..
Aku hamba yang Hina..

Berbalik ke zaman kanak-kanak.
Seronokkan,

tiada siapa yang berhak menghalang untuk kita melakukan apapun. Tidak perlu aku memikirkan apapun masalah.

Kadang-kadang, kita selalu berkata kepada diri, kenapa aku sahaja yang tidak diberi kebahagiaan?
Jawapannya, Allah dah menetapkan apa yang terbaik untuk kita sebelum kita lahir lagi.

Kenapa aku tidak dapat memuaskan hati semua?
Jawapannya, cuba bertanya kepada diri, adakah semua orang mempunyai sifat seperti kita.

Kenapa hidupku terlalu berat ujiannya.
Jawapannya, yakinlah,

Setiap kesulitan pasti ada kemudahan [Al-Insyirah , 6 ]

Moga Allah bersama kita..

Amin

No comments:

Post a Comment

Jangan Segan2 Yeeee