Diari seorang Muslim

Monday 1 June 2015

Cat Lovers

Assalamualaikum..
Hehe.. untuk beberapa ketika ini rasanya nak cakap melayu ja kot sebab teringin juga nak cakap melayu dalam blog, kadang2 bosan juga speaking ni haha tapi nak buat cam na, nak improve english kena la improve kan diri dalam bagi komitmen.

Ok untuk kali ni nak kongsi pengalaman macam mana dan apa perasaan selepas dapat join kelab ini.

First of all.
Rasa sangat proud la masih lagi wujud insan-insan yang masih suka haiwan terutama kucing ni. Allah, kadang2 rasa sakit hati sangat bila tengok manusia dduk menzalimi haiwan, Dari situ pun duduk rasa iman ni teruji bila lihat manusia ini menganaiya haiwan yang tidak berakal tetapi penuh dengan kasih sayang.


Firman Allah
“Telah nyata kerosakan di darat dan di laut disebabkan perbuatan tangan manusia, supaya Allah merasakan kepada mereka sebahagian dari (akibat) perbuatan-perbuatan mereka agar mereka kembali (ke jalan yang benar).” [TMQ ar-Rum (30):41].


Sesi Pendaftaran

Attraction bila dapat tengok kucing

Ini tommy( tompok 2 kalo x silap ) dan Topex

Syoknya diorang pegang dia

Ini MAX. baka sctotish( betui or x aku eja ni,, heheh)

Suzie the comel girl and guess what.. Papa Hero KakiMotong Fan Club

We`re UKM Cat Ranger Club
Aku pown nak jugak selfie ng PH.. banyak bagi dorongan kat aku and sporting Sangat


Dalam sebuah hadis yang lain pula, diriwayatkan oleh Ibnu Umar, Rasulullah pernah bersabda yang bermaksud:
“Seorang wanita masuk Neraka kerana seekor kucing yang diikatnya. Dia tidak memberinya makan dan tidak membiarkannya makan serangga bumi.” Satu lagi kisah mengenai haiwan, iaitu kucing. Seorang wanita yang menzalimi kucing. Dia mengikat kucing tersebut, malah tidak memberi makan, dan tak bagi pula kucing tersebut cari makanan. Ini menunjukkan betapa keji dan kerasnya hati wanita ini. Dan neraka jualah tempat akhirnya.

No comments:

Post a Comment

Jangan Segan2 Yeeee