Diari seorang Muslim

Tuesday 28 June 2016

Cabaran Digital : Suatu Implikasi Positif

Bismillahirahmanirahim

Assalamualaikum, Yup alhamdulillah sekali lagi apa yang bakal aku coretkan ini hanya pengalaman sewaktu minggu Cabaran Digital FTSM. Untuk pengetahuan semua, ada beberapa pertandingan yang aku telah sertai, Antaranya Open Source Poster under Numoss, video digital under VIC dan Imagine Cup competition under Imagine Cup FTSM.

Untuk Vic, aku bersama kumpulan lain tetapi untuk pertandingan Numoss dan Imagine Cup aku bersama kumpulan lain. Like usual, masih bersama bunga2 FTSM hahahaha.

Dalam beberapa pertandingan ada yang kami menang dan ada yang hanya sekadar saguhati. Apapun mainpoint yang penting sebenarnya semangat berpasukan dalam kumpulan kami itu.

Ini list keputusan yang kami dah masuk

1.Open Source Poster using GIMP - 1 Runner Up ( dapat duit oo, hehehe )
2. Vic Short Film - Saguhati
3. Imagine Cup Competition- Saguhati


Terima Kasih dekat 2 2 puteri ni sebab bagi effort
Anyway, ini gambar kemenagan kami bertiga. Thanks to Nadiah ( yang tengah tu ) & Atikah ( yang hujung tu ) sebab masing-masing bagi effort & paling penting tak pernah diam dalam generate idea.Yup aku suka orang yang macam ni walaupun kadang2 aku agak blurr.. Oh, aku sememangnya Blurr.. ahahahah


Jangan main2 walaupun saguhati.. hahah


Anyway, dulu masa ada bengkel bersama Microsoft Malaysia, mereka sedang mencari calon-calon untuk diserapkan bersama mereka tetapi kalo nak join kena interview dulu. Masa tu aku segan la juga sebab aku tahu tahap aku bagaimana, tetapi dorongan daripada Dr Dian dan pensyarah penasihat lain, aku pun cuba buat sebaik mungkin. Untuk pengetahuan, speaking dengan mereka 100% bahasa inggeris. Memang cuak la sangat. Tapi....

Alhamdulillah, aku terpilih

Wajah-wajah MSPA yang mewakili UKM. Anyway, Nabilah Syahirah x ada sebab dia exam time ni

Walaupun terpilih, tetapi lepas ini ada lagi beberapa siri tapisan, dan Alhamdulillah nama aku telah ditempatkan dalam Experience Department.

Doakan agar aku sentiasa berjaya Dunia Akhirat

-Fi Hifzillah-

No comments:

Post a Comment

Jangan Segan2 Yeeee